Karol Jabłoński: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Warmii i Mazur
Skocz do: nawigacja, szukaj
[wersja nieprzejrzana][wersja nieprzejrzana]
Linia 1: Linia 1:
[[kategoria:Sport]]
+
'''Karol Jabłoński''' (ur. 25 sierpnia 1962 w Mragowie – jeden z najbardziej utytułowanych i najwszechstronniejszych zawodników w historii polskiego żeglarstwa.)
[[Katalog: Sportowcy]]
 
 
{{Ludzie sportu infobox
 
{{Ludzie sportu infobox
 
|nazwa = Karol Jabłoński
 
|nazwa = Karol Jabłoński
Linia 6: Linia 5:
 
|podpis grafiki =   
 
|podpis grafiki =   
 
|Imię i Nazwisko = Karol Jabłoński
 
|Imię i Nazwisko = Karol Jabłoński
|Data i miejsce urodzenia = 25 sierpnia 1962, Mrągowo
+
|Data i miejsce urodzenia = 25 sierpnia 1962, Mrągowo
 +
|Data śmierci = 
 
|Dyscyplina = żeglarz
 
|Dyscyplina = żeglarz
 
|Największy sukces = Przez 18 miesięcy zajmował 1. pozycję w rankingu ISAF
 
|Największy sukces = Przez 18 miesięcy zajmował 1. pozycję w rankingu ISAF
 
}}
 
}}
 
=Przebieg kariery sportowej=
 
=Przebieg kariery sportowej=
jeden z najbardziej utytułowanych i najwszechstronniejszych zawodników w historii polskiego żeglarstwa. Jego lista osiągnięć zarówno na wodzie, jak i na lodzie jest imponująca.  Jako zawodnik najmniejszych jednostek nie odniósł światowych sukcesów, natomiast stał się polskim pionierem żeglarstwa morskiego. Poznając wszystkie tajniki wielkich jachtów, przechodząc kolejne szczeble hierarchii w załogach został najbardziej cenionym w świecie skiperem i sternikiem. Przez kilkanaście miesięcy był liderem rankingu światowego sterników, co oczywiście było efektem zwycięstw w wielu najbardziej prestiżowych regatach: m.in Admiral's Cup, Commodores Cup, Copa del Rey, Kiel Week, Sardinias Cup, SORC, Palmavella, Zegna Trophy. Był pięciokrotnym medalistą mistrzostw świata w Match Racingu (dwa złote medale), którą to konkurencje propaguje do dziś w Polsce. Oddzielnie potraktować należy jego dokonania w sporcie bojerowym. Tu jest niedoścignionym championem, o czy świadczy 7 tytułów mistrza świata i 4 wicemistrzowskie, 5 tytułów mistrza Europy i 2 wicemistrzowskie oraz 2 zwycięstwa w Pucharze Ameryki.
+
Jeden z najbardziej utytułowanych i najwszechstronniejszych zawodników w historii polskiego żeglarstwa Jego lista osiągnięć zarówno na wodzie, jak i na lodzie jest imponująca.  Jako zawodnik najmniejszych jednostek nie odniósł światowych sukcesów, natomiast stał się polskim pionierem żeglarstwa morskiego. Poznając wszystkie tajniki wielkich jachtów, przechodząc kolejne szczeble hierarchii w załogach został najbardziej cenionym w świecie skiperem i sternikiem. Przez kilkanaście miesięcy był liderem rankingu światowego sterników, co oczywiście było efektem zwycięstw w wielu najbardziej prestiżowych regatach: m.in Admiral's Cup, Commodores Cup, Copa del Rey, Kiel Week, Sardinias Cup, SORC, Palmavella, Zegna Trophy. Był pięciokrotnym medalistą mistrzostw świata w Match Racingu (dwa złote medale), którą to konkurencje propaguje do dziś w Polsce. Oddzielnie potraktować należy jego dokonania w sporcie bojerowym. Tu jest niedoścignionym championem, o czy świadczy 7 tytułów mistrza świata i 4 wicemistrzowskie, 5 tytułów mistrza Europy i 2 wicemistrzowskie oraz 2 zwycięstwa w Pucharze Ameryki.
  
 
=Osiągnięcia sportowe=
 
=Osiągnięcia sportowe=
 
Po twardej edukacji w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Mrągowie rozpoczął karierę dość typową: od klas przygotowawczych (Optimist, Cadet, 420 do 470) Od początku wykazywał wyjątkowe predyspozycje, odznaczał się instynktem żeglarskim. Odnosił sukcesy krajowe, ale wiadomo było, że przymierza się do pływania na większych jednostkach Zaczynał od bardzo modnych w latach 90-tych jachtów jednej tony . Po sukcesach mógł przebierać w propozycjach wśród najbardziej znanych armatorów. Zatrudniany jako sternik, skiper lub taktyk był gwarancja sportowego wyniku na najwyższym poziomie. Równolegle cały czas kontynuował karierę bojerowca. I choć nie miał na to za wiele czasu zawsze potrafił przygotować się do imprez najwyższej rangi. Mimo, że stał się osobą niezależną zawsze reprezentował barwy Bazy Mrągowo.
 
Po twardej edukacji w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Mrągowie rozpoczął karierę dość typową: od klas przygotowawczych (Optimist, Cadet, 420 do 470) Od początku wykazywał wyjątkowe predyspozycje, odznaczał się instynktem żeglarskim. Odnosił sukcesy krajowe, ale wiadomo było, że przymierza się do pływania na większych jednostkach Zaczynał od bardzo modnych w latach 90-tych jachtów jednej tony . Po sukcesach mógł przebierać w propozycjach wśród najbardziej znanych armatorów. Zatrudniany jako sternik, skiper lub taktyk był gwarancja sportowego wyniku na najwyższym poziomie. Równolegle cały czas kontynuował karierę bojerowca. I choć nie miał na to za wiele czasu zawsze potrafił przygotować się do imprez najwyższej rangi. Mimo, że stał się osobą niezależną zawsze reprezentował barwy Bazy Mrągowo.
  
=Przypisy/bibliografia=
+
=Bibliografia=
[http://www.karoljablonski.pl | Oficjalna strona Karola Jabłońskiego ]
+
*[http://www.karoljablonski.pl | Oficjalna strona Karola Jabłońskiego ]
 +
*[http://www.wama-sport.pl/index.php/component/search/?searchword=Karol%20Jab%C5%82o%C5%84ski&searchphrase=all&Itemid=198 Wama-Sport.pl]
 +
[[Kategoria: Sport|Jabłoński, Karol]][[Kategoria: Mistrzowie|Jabłoński, Karol]][[Kategoria: Żeglarstwo|Jabłoński, Karol]][[Kategoria: Mrągowo|Jabłoński, Karol]]

Wersja z 18:11, 8 kwi 2014

Karol Jabłoński (ur. 25 sierpnia 1962 w Mragowie – jeden z najbardziej utytułowanych i najwszechstronniejszych zawodników w historii polskiego żeglarstwa.)

Karol Jabłoński

Karol Jabłoński
Imię i nazwisko Karol Jabłoński
Data i miejsce urodzenia 25 sierpnia 1962, Mrągowo
Dyscyplina żeglarz
Największy sukces Przez 18 miesięcy zajmował 1. pozycję w rankingu ISAF

Przebieg kariery sportowej

Jeden z najbardziej utytułowanych i najwszechstronniejszych zawodników w historii polskiego żeglarstwa Jego lista osiągnięć zarówno na wodzie, jak i na lodzie jest imponująca. Jako zawodnik najmniejszych jednostek nie odniósł światowych sukcesów, natomiast stał się polskim pionierem żeglarstwa morskiego. Poznając wszystkie tajniki wielkich jachtów, przechodząc kolejne szczeble hierarchii w załogach został najbardziej cenionym w świecie skiperem i sternikiem. Przez kilkanaście miesięcy był liderem rankingu światowego sterników, co oczywiście było efektem zwycięstw w wielu najbardziej prestiżowych regatach: m.in Admiral's Cup, Commodores Cup, Copa del Rey, Kiel Week, Sardinias Cup, SORC, Palmavella, Zegna Trophy. Był pięciokrotnym medalistą mistrzostw świata w Match Racingu (dwa złote medale), którą to konkurencje propaguje do dziś w Polsce. Oddzielnie potraktować należy jego dokonania w sporcie bojerowym. Tu jest niedoścignionym championem, o czy świadczy 7 tytułów mistrza świata i 4 wicemistrzowskie, 5 tytułów mistrza Europy i 2 wicemistrzowskie oraz 2 zwycięstwa w Pucharze Ameryki.

Osiągnięcia sportowe

Po twardej edukacji w Szkole Mistrzostwa Sportowego w Mrągowie rozpoczął karierę dość typową: od klas przygotowawczych (Optimist, Cadet, 420 do 470) Od początku wykazywał wyjątkowe predyspozycje, odznaczał się instynktem żeglarskim. Odnosił sukcesy krajowe, ale wiadomo było, że przymierza się do pływania na większych jednostkach Zaczynał od bardzo modnych w latach 90-tych jachtów jednej tony . Po sukcesach mógł przebierać w propozycjach wśród najbardziej znanych armatorów. Zatrudniany jako sternik, skiper lub taktyk był gwarancja sportowego wyniku na najwyższym poziomie. Równolegle cały czas kontynuował karierę bojerowca. I choć nie miał na to za wiele czasu zawsze potrafił przygotować się do imprez najwyższej rangi. Mimo, że stał się osobą niezależną zawsze reprezentował barwy Bazy Mrągowo.

Bibliografia